2020’ye Sağlıklı Bir Başlangıç

Yeni yıl, yeni hedeflerle, yeni planlarla başladı. Yeni hedeflerin içinde sporun da olması çok doğal. Çünkü sağlık açısından yararları saymakla bitmiyor. Bu yüzden çoğu kişi spor yapıyor ya da yapmak istiyor. Bazen başlamak zor olsa da başladıktan sonrası kolay ve keyifli.

Sporu hayatınızın bir parçası haline getirebilmenin yollarından biri de evde spor yapabileceğiniz bir düzen kurmak. Spora başlamayı düşünüyorsanız veya halihazırda yapıyorsanız, evde yapabileceğiniz birkaç egzersiz önerimiz var.

Öncelikle egzersiz kıyafetlerinizin yeterli olup olmadığına bakmakta fayda var. Birkaç eksik varsa, her durumda giyilebilecek spor giysilerini tercih edebilirsiniz. Bunların başında tabii ki tayt geliyor.

Herhangi bir olumsuz durumu önlemek için, spora başlamadan önce, esneme germe hareketleriyle ısınmayı düşünebilirsiniz. Fitness matı, ısınmayı evde yapmanın en iyi yollarından biri.

Diz derinizi ve diz eklemlerinizi korumak için bandaj kullanmak da akıllıca bir önlem olabilir.

Rutininize ek olarak boş vakitlerinizde bölgesel çalışmalar yapabilirsiniz. Elleri çalıştırmak nadir duyulan bir fikir olsa da çok yararlı olabiliyor. Parmak jimnastiği küreleri, kısa el antremanları için çok uygun.

Yorulan ellerinizi basit bir çözümle dinlendirebilirsiniz. Parmaklar için tasarlanmış, kolay kullanılan ve her yere götürebileceğiniz masaj yüzükleri, yorgun ellere iyi gelebilir.

Spor rutininizi, 2’si 1 Arada Masaj Rulosu gibi aletlerle çeşitlendirebilirsiniz. Hem yeni egzersizler yapabilmenizi hem de antrenman sonrası kolayca masaj yapabilmenizi sağlar.

Sporda ilerleme yaratabilmek için dinlenme de egzersiz kadar önemli. Masaj yaptırmak, dinlenmenin bir kısmını oluşturuyor. Kendi kendinize kaliteli bir masaj yapabilmek için titreşimli masaj yastığına yönelebilirsiniz.

Titreşime gerek yok, ben kendim yaparım diyorsanız çiftli masaj topu seçeneklerden biri.

Dinlenmenin masaj dışında da yolları var tabii ki. Mesela, otururken boynunuzu boyun yastığı ile destekleyebilirsiniz. Böylelikle, vücudunuz olması gerektiği pozisyonda kalacaktır.

Dinlenmenin bir diğer türü de meditasyon yapmak. Yüzlerce farklı türü olan meditasyon rahatlamanız için en pratik yöntemlerden biri. Meditasyon yaparken rahat bir ortamda oturmanız önemli. Bunun için meditasyon yastığı tercih edebilirsiniz.

Spor yapmak, hiçbir zaman, sadece egzersizden veya antrenmandan oluşmaz. Hayat tarzınızı spora entegre etmeniz daha iyi bir yöntem olabilir. Yediklerinize, dinlenmenize ve uyku düzeninize dikkat etmeniz, uzun vadede şaşıracağınız sonuçlara yol açabilir. Sporla kalın.

Tchibo ile sağlıklı yıllar! ?