Açık Havada Yapabileceğiniz Antrenman Önerileri

Açık hava, hem gezilerimizde hem de antrenmanlarımızda, bizler için yoğun bir enerji ve motivasyon kaynağıdır. Sağlıklı ve enerjik bir yaşam için yaptığınız antrenmanları çok daha etkili ve eğlenceli bir hale getirmek isterseniz, sizleri açık havada vakit geçirmeye davet ediyoruz. Aşağıdaki önerilerle, teras ve bahçe gibi alanlarda bile rahatlıkla çok eğlenceli egzersizler gerçekleştirebilirsiniz.

Tüm antrenman önerilerini; 10 adet kukadan, 5 adet çubuktan ve 6 adet altıgenden oluşan bu dış mekan antrenman seti ile kolayca uygulayabilirsiniz.

Öncelikle hava durumunu kontrol edin, hava şartlarına uygun olarak giyinmeye dikkat edin. Ardından düz, açık ve tenha bir alan belirleyin. Antrenman setinizle, havlu ve suyunuzla bu alana gelin.

Isınma

10 adet kukayla, başladığınız yere geri döneceğiniz biçimde, kare ya da daire şeklinde bir parkur oluşturun. Kukaları parkur işaretçileri olarak kullanabilirsiniz. Açık alanda oluşturduğunuz bu parkurun çevresinde kademeli olarak 10 dakika koşun. Isınma sonrasında su içmeyi unutmayın.

Çeviklik Antrenmanı

Setteki her çubuğu, kukaların üzerine yerleştirin. Çubukları belirli aralıklarla, paralel biçimde, birbirlerinin önüne yerleştirin. Çubuklara dokunmadan, aradaki boşluklara tek ya da çift ayakla sıçrayın, ardından zıplayarak bir sonraki boşluğa ilerleyin. Bu egzersizi 10 dakika boyunca yapabilirsiniz. Yorulduğunuzda 20 saniyelik kısa su molaları verebilirsiniz.

360 Derece Dönüş

Altıgenleri bir araya getirerek tek ve büyük bir altıgen oluşturun. Parkurun etrafında 360 derece dönün. Her dönüşte bir altıgenin içine, iki ayağınızla ayrı ayrı zıplayın ve hemen geri çıkın. Bu egzersizi 10 dakika boyunca, kısa aralar vererek uygulayabilirsiniz.

Basamak Antrenmanı

Altıgenlerle bir parkur oluşturun. Her bir altıgeni, kendisinden önceki altıgenin ilerisine ve çaprazına yerleştirmeye özen gösterin.

Tek ayağınızın üzerinde bir altıgenin içine zıplayın. Ardından çaprazdaki diğer altıgene, öteki ayağınızla zıplayın. Antrenman esnasında dengenizi korumaya özen gösterin. Bu egzersizi, 5’er dakikalık 4 set halinde yapın. Set aralarında su içmeyi ihmal etmeyin.

Zıplama Antrenmanı

Kukaların üzerine yerleştirdiğiniz çubukları; paralel biçimde, belirli aralıklarla birbirlerinin önüne yerleştirin. Başlama noktasından, iki çubuk arasındaki boşluğa zıplayın ve çömelin. Çömelmiş pozisyondayken, bir sonraki boşluğa zıplayın ve tekrar çömelin. Bu egzersizi 10 dakika boyunca, kısa su molaları vererek tamamlayın.

Dış mekan antrenman seti ile yukarıdaki egzersizleri çok farklı varyasyonlarla uygulayabilir, dilerseniz tüm egzersiz programını bir kez daha gerçekleştirebilir, açık havada eğlenceli bir antrenman yapmanın keyfini çıkarabilirsiniz.