Evde farklı egzersizler yapmak istiyorsanız doğru yerdesiniz! Denge tahtası kullanarak birden fazla egzersiz yapabilir ve formunuzu koruyabilirsiniz. Vücudun tamamını sıkılaştıran egzersizler sayesinde birden fazla kasınızı etkili bir şekilde çalıştırabilirsiniz. Sizin için denge tahtası ile evinizde yapabileceğiniz egzersizleri derledik. Keyifli okumalar!

Dengede Durma

Ev içerisinde denge tahtası kullanarak yapılabilecek hareketlerin başında dengede durmak geliyor. Karın, kalça ve baldır kaslarını sıkılaştırmak için yapabileceğiniz bu egzersiz, en etkili hareketlerden birisidir. Dokulu, kaymaz yüzeyi olan denge tahtası egzersiz sırasında kolaylık sağlayacaktır. Egzersize başlamak için önce sağ, ardından son ayağınızı denge tahtasının üzerine koyun. Ekipmanın kenarları yere değmeyecek şekilde dengede durmaya çalışın. Hareket boyunca sırtınızın tam olarak dik olduğundan emin olmalısınız. Düzenli nefes almayı da unutmamalısınız. Ayrıca egzersiz sırasında ellerinizi, kalçanızın üzerine konumlandırabilirsiniz. Bu hareket, dengenizi sağlamanıza yardımcı olacaktır. Dengede durma egzersizini 15 saniyelik setler halinde 2 ya da 3 seri olarak tekrarlayabilirsiniz.

Şınav

Evde denge tahtası ile uygulayabileceğiniz bir başka egzersiz ise şınavdır. Göğüs, omuz ve triceps kaslarını güçlendiren bu hareketi, denge tahtasıyla kolayca yapabilirsiniz. Şınav hareketine başlamak için öncelikle denge tahtasının üzerine ellerinizi koyarak şınav pozisyonu almalısınız. Ardından göğsün denge tahtasına en yakın olduğu konumda gövdenizi yukarı kaldırıp indirin. Denge tahtası ile şınav hareketini kondisyon seviyenize uygun olarak 11 ila 15 olacak şekilde 3’er seri yapabilirsiniz.100 kilograma kadar ağırlığı kaldırabilen denge tahtası, kaymaz yüzeyi ile konforlu egzersiz deneyimi sunuyor.

Yanlara Dönme

Denge tahtası ile yanlara dönme hareketi de yapabilirsiniz. Karın kaslarını etkili bir biçimde çalıştıran bu hareket, denge hissini de artırıyor. Harekete başlamak için öncelikle dizlerinizi denge tahtasının üzerinde ellerin ise yerde olacak şekilde pozisyon almalısınız. Ardından vücudu yerden keserek sağa ve sola doğru vücudunuzu denge tahtasının üzerinde döndürün. Hareketi, her iki tarafa 12’şer kez olacak şekilde uygulayabilirsiniz.120 kilograma kadar taşıma kuvveti olan denge tahtası, farklı egzersizler için de uygun olduğundan çok yönlü bir kullanım fırsatı sunuyor.

Evinizde bol bol egzersiz yapabileceğiniz denge tahtası ve daha fazlası için mağazalarımızı veya tchibo.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.