Denge Tahtasıyla Evinizde Yapabileceğiniz Egzersizler

Evde egzersiz yaparken kısıtlı bir imkana sahip olduğumuzu düşünsek de aslında antrenmanımızı çeşitlendirmemiz çok kolay. Temel kasları, farklı egzersizlerde farklı açılardan çalıştıran fonksiyonel ürünler, evde yaptığımız sporu daha kompleks hale getirmemize yardımcı olabilir. Denge tahtası da bu fonksiyonel aletlerin başında geliyor. Denge tahtası kullanarak yapacağınız her egzersiz, sabit tutma kaslarının ve derin kasların çalışmasını sağlar. Daha dengeli ve sıkı bir vücuda sahip olmanıza yardımcı olur. Çok seveceğiniz ve her antrenmanınıza eklemek isteyeceğiniz denge tahtasıyla yapabileceğiniz egzersiz önerilerimizi sizinle paylaşıyoruz.

İlk egzersizimiz için, iki ayağınızla denge tahtası üzerinde durun. Ayaklarınız kalça genişliğinden biraz açık, dizleriniz hafif bükülü, sırtınız düz, karnınız ve kalçanız sıkılı olsun. Durabildiğiniz kadar uzun süre dengede durmaya çalışın. Bir sonraki sette önceki sette durduğunuz süreyi artırmaya çalışın.

İkinci egzersizde kalça ve üst bacağı çalıştıracağız. İki ayağınızla denge tahtası üzerinde durun. Dizlerinizi bükerek eğilin, bu sırada kollarınızı öne doğru uzatın. Dörde kadar sayın ve başlangıç konumuna dönün.

Üçüncü egzersizimiz için denge tahtasının önünde oturun, dizleriniz kırık ve ayak tabanlarınız yerde olsun. Ellerinizle arkanızdaki denge tahtasından destek alın ve kalçanızı hafifçe yukarı kaldırın. Kalçanızı vücudunuz düz pozisyona gelinceye kadar yukarı kaldırmaya çalışın, dörde kadar sayın ve başlangıç konumuna dönün. Kalçanız yere değmeden hareketi tekrarlayın.

Dördüncü egzersizimiz için ellerinizle denge tahtasını tutun ve dizinizin üzerinde emekle pozisyonuna geçin. Bir bacağınızı kaldırarak arkaya doğru uzatın. Bacağınızı olabildiğince yukarıda ve geride tutmaya çalışın ve uzanan bacağınızla vücudunuzun kalanının düz bir çizgi yaratmasına dikkat edin. 10 tekrardan sonra diğer bacağınıza geçin.

Sporla dolu sağlıklı günler dileriz.