Yenilenme aşamasında vücut dinlenir ve yeni egzersizlere hazırlanır. Güç ve kondisyonu sürekli geliştirmek için daha önceki egzersiz yoğunluğunun yeterli olması önemlidir. Ancak bu şekilde kas oluşumu için gerekli uyarılar gönderilir ve düzenli bir kondisyon gelişimi sağlanır.

 

Yenilenmeyi Sağlayan Faktörler Nelerdir?

Önemli olan yeterli uyku, çok sıvı ( günde 2-3 litre kadar) ve önemli protein, magnezyum, kalsiyum ve çinko alımıdır. Hamam, sıcak soğuk duş ve masajlar da kan dolaşımını hızlandıran ve vücudun aktif olarak dinlenmesini sağlayan önemli faktörlerdir.

 

Yenilenmeye Neler Zarar Verir?

Aşırı yoğunluk ve tekrar, egzersizde olumsuz etki oluşturabilir ve vücudun yenilenmesinde zararlı olabilir. Alkol ve doymuş yağlar, peynir ve et gibi maddeler de yenilenmeyi olumsuz etkileyebilir çünkü vücudun önemli minerallerini tüketirler.

 

Masaj ile Yenilenme

Masaj ruloları veya toplarıyla spordan önce mükemmel bir şekilde ısınabilir ve yenilenme sağlayabilirsiniz.

Spordan önce yapılan masaj kasılmaları gevşetir ve kemikleri, kasaları ve organları kaplayan fasyaları yani bağdokularını rahatlatır.

Spordan sonra yapılan masaj yenilenmeyi aktif olarak destekler. Kas yapısı gevşer, kan dolaşımı hızlanır ve metabolizma desteklenir.

 

Fasya Nedir?

Fasya vücudumuzdaki bütün kemikleri, kasları ve organları kaplayan bağ dokularıdır. Fasyalar sertleşir veya yapışkan hale gelirse, kaslar doğru bir şekilde esnemez ve esnekliği azalır. Sırt, kol, bacak ağrıları ve kasılmaların artmasında genelde fasyaların sertleşmesi ve yapışması rol oynar. Bu bağ dokusunun tekrar gevşemesi ve esneklik kazanması için kendi kendinize uygulayabileceğiniz masajlar yardımcı olabilir.