Evde Squat Nasıl Yapılır?

Kışın hareketsiz kalmamak ve düzenli spor yapmak, hem formunuzu korumanıza hem de sağlıklı hissetmenize yardımcı olabilir. Spor salonlarına gitmek yerine evinizde ekipmansız spor yapmak istiyorsanız, evinizde kolaylıkla yapabileceğiniz ve vücudunuzu bölgesel olarak çalıştırabileceğiniz squat egzersiz önerilerimiz ilginizi çekebilir. Zihninizin ve bedeninizin yenilenmesine yardımcı olacak egzersiz önerileri için, yazımızın devamına göz atabilirsiniz. 🙂

Ön Hazırlığınızı Yapın

Squat yaparken, ayaklarınızın yere sabit basması oldukça önemlidir. Duruşunuzu doğru ayarlamak ve ayaklarınızın kaymasını önlemek için sporunuza başlamadan önce matınızı yere serin.

Sporunuzu daha keyifli hale getirmek ve motivasyonunuzu arttırmak için sevdiğiniz şarkıları dinleyebilirsiniz. Egzersiz yaparken, hareket alanınızı kısıtlamayacak bir kulaklık tercih edin.

Sporunuzu Etkili Hale Getirin

Squat hareketinin etkili olabilmesi için vücut ısınızı stabil tutmaya yardımcı olacak ve size hareket özgürlüğü sağlayacak kıyafetler tercih edin. Hareketinizi kolaylaştıracak bir spor büstiyeri giyerek daha rahat edebilirsiniz.

Squat hareketinize başlamadan önce ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Sırtınızın dümdüz olmasına özen gösterin. Duruşunuzu ayarladıktan sonra dizlerinizi hafifçe bükün ve eğilin. Hareketiniz sırasında ayak bileğinizi incitmemek için ayak bileği bandajı takmayı unutmayın. Hareketi doğru yapıp yapmadığınızdan emin olamıyorsanız, arkanızda bir sandalye varmış gibi düşünebilirsiniz. 🙂

Hareketinizi, ilk pozisyonunuza dönerek tamamlayın. Yaptığınız bu egzersiz, bacakları ve kalça kaslarını aynı anda çalıştırır. Eğer düzenli spor yapıyorsanız squat, daha verimli koşu yapmanıza ve sıçramanıza yardımcı olur.

Squat egzersizinizi doğru şekilde yapmak ve kendinizi rahat hissetmek için vücudunuzu saran bir tayt giyebilirsiniz. Böylelikle sporunuzu yaparken kıyafetiniz vücudunuzu aşındırmaz ve egzersiziniz daha verimli hale gelebilir. 🙂

Squat egzersizinizi tamamladıktan sonra ertesi gün kas ağrıları çekmemek için soğuma ve esneme hareketlerini yapmayı unutmayın. Kaslarınızı gevşetmek için fitness bandı kullanabilirsiniz.

Keyifli sporlar dileriz. 🙂