Gün İçindeki Kısa Molalarınızı Egzersizle Değerlendirin

Bazen gündelik hayatımız o kadar hızlı ve yoğun ilerliyor ki, hareketsiz kaldığımızın farkına dahi varamıyoruz. Oysa gün içinde vereceğimiz kısa molalarda minik egzersizler yaparak kendimizi çok daha zinde hissedebiliriz. Bedeninizi dinamik hale getirecek, sağlığınız için yararlı ve dar zamanlarda bile rahatlıkla uygulayabileceğiniz egzersiz önerilerimiz sizlerle.

Öncelikle egzersiz yaparken rahat ve konforlu spor kıyafetleri giymeye özen gösterin. 3’ü 1 arada spor tişörtü ve elastik fonksiyonel tişört gibi ürünler; hem konforunuza katkı sağlar hem de spor yapma motivasyonunuzu arttırır.

Ölü Böcek Hareketi

Yoga ve pilates minderinin üzerine sırtüstü uzanın.

Dirsekleriniz omuz hizasında olacak biçimde ellerinizi yukarı kaldırın. Bacaklarınızı birleştirerek düz bir şekilde yukarı kaldırın. Bir bacağınızı aşağı indirirken, çaprazdaki elinizi başınızın arkasına doğru indirin. Aynı hareketi diğer el ve bacağınız için yapın.  Bu egzersizi 20 tekrarla gerçekleştirin.

Plank

Yoga matına yüzüstü uzanın. Ayak parmaklarınızın ve dirseklerinizin ucunda, düz bir çizgi halinde durun. Dirseklerinizin omuz hizasında olduğundan emin olun. 30 saniye boyunca karın kaslarınızı ve kalçanızı sıkın. Dilerseniz denge topunu dirseklerinizin altına koyarak plank hareketine farklı bir detay katabilirsiniz.

Tek Bacak Köprü

Yoga matına sırtüstü uzanın. Ellerinizi, vücudunuzun yan tarafına uzatın ve dirseklerinizi bükün. Sağ bacağınızı düz bir şekilde yukarı kaldırın. Sol bacağınızdan güç alarak kalçanızı ve sırtınızı yukarı kaldırın. Ardından kalçanızı ve sırtınızı yavaşça yere indirin. Bu hareketi her bacak için 12 kere tekrarlayın.

Antrenman Bantı ile Duruş Bozukluğu Düzeltme

Ayağa kalkın. Antrenman bantının bir ucu ayaklarınızın altında, diğer ucu ayaklarınızın üstünde serbest biçimde dursun.

Sırtınızı ve omurganızı dik tutun. Kalçanızı dışarı doğru itin. Dizlerinizi bükerek eğilin ve antrenman bantını ellerinizle kavrayın. Tekrar dik konuma gelerek bantın gerilmesini sağlayın. Bu hareketi 15 kere tekrarlayın.

Squat

Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Sırtınızı dik tutarak, kalçanız dizinizin altına inene kadar eğilin. Sandalyeye oturuyormuş gibi yere paralel durduğunuzdan ve başınızın ayaklarınızın hizasından ileriye geçmediğinden emin olun. Bu hareketi 20 kere tekrarlayın, dilerseniz ağırlık ya da direnç bantı kullanabilir, aynı hareketi denge topu üzerinde gerçekleştirebiliriniz.

Gevşeme

Egzersizleri tamamladıktan sonra meditasyon yastığınıza sırtınız dik olacak biçimde oturun. Gözlerinizi kapatın ve nefesinizi düzene sokun.

Bu kısa egzersiz programını haftada 3 gün uygulayabilirsiniz. Egzersizleri daha verimli hale getirmek için özellikle hafta sonları açık alanlarda yürüyüşlere ya da küçük koşulara çıkabilirsiniz. Gün içinde verdiğiniz molaları değerlendirebileceğiniz bu programla, kendinizi çok daha iyi hissettiğinizi ve işlerinize daha rahat odaklandığınızı kısa sürede fark edeceksiniz.

Mutlu ve spor dolu günler dileriz.