Nefes Alan ve Nem Transferi Sağlayan Koşu Kıyafetleri

Yaz için tercih edilen koşu kıyafetleri sıcağı serinletmeli ve terleme sonucu oluşan nemi dışarı atmalıdır. Polyester ve poliamit gibi sentetik liflerden oluşan fonksiyonel kıyafetler nemi vücuttan kumaşın dış tarafında doğru atar ve böylece vücudun aşırı ısınmasını engellemek üzere ısı dengesini ayarlar.

Yazın koşmanın en rahat yolu kol ve bacakların açıkta kaldığı ve iyi bir hava sirkülasyonu sağlayan hafif ve fonksiyonel kıyafetlerle olur. Açık tonlar koyu renklere göre sıcaklığı daha az hapseder ve böylece daha serin bir vücut ısısı sağlar. Pamuklu kumaşlar ise nemi emer, nefes almaz ve hava dolaşımını engeller. Bu yüzden yazın koşmak için kesinlikle tercih edilmemelidir.

 

Antrenman Öncesi ve Sonrası Bol Sıvı Tüketin

Aşırı sıcaklarda vücudunuz normalden çok daha fazla sıvı kaybeder. Koşu esnasında vücudun susuz kalmasını önlemek için koşudan önce yeterli sıvı tükettiğinizden emin olun. 60 dakikayı geçen uzun koşularda antrenman esnasında da sıvı tüketerek su kaybını dengelemek için yanınızda su matarası bulundurmayı ihmal etmeyin. 50 dakikanın altındaki koşularda sıvı tüketimi genelde gerekmez.

Sade su veya sodalı meyve suları dışında şekersiz çaylar ve izotonik sular da su ihtiyacını gidermek için uygun içeceklerdir.

Öneri: Koşu öncesi alınan soğuk bir duş vücut ısısını düşürerek çok hızlı bir şekilde terlemeyi önler.

 

Güneşten Korunma ve Koşu Yoğunluğu

Sıcak havalarda koşuya çıkanların başı korumak için herhangi bir şey kullanmamaları daha doğru olur çünkü vücut ısısının büyük bölümü kafa yolu üzerinden atılır. Bunun yerine birkaç derecede olsa daha serin olan gölgelik veya ormanlık alanlarda koşmayı tercih edin. Güneşte koşmak zorunda olduğunuz durumlarda ise kafanıza hava geçiren bir koruyucu geçirin ve vücudunuza mutlaka güneş kremi sürün.

Aşırı sıcak günlerde ise daha serin olan sabah saatlerinde veya akşamları koşun. Antrenman süresini ve yoğunluğunu hava şartlarında göre ayarlayın. Sıcaklıklara göre antrenman sürenizi %30 – %50 arası düşürün, yani az ve kısa koşular yapın.