Pilates Çemberi ile Yapabileceğiniz Etkili Egzersizler

 

Pilates halkası, tüm vücudu harekete geçirerek kasları etkin olarak çalıştıran bir spor aksesuarıdır. Evinizde spor yapmak için geniş bir alana sahip değilseniz; dar alanda rahatlıkla uygulayabileceğiniz pilates çemberi hareketleri ile kısa zamanda kaslarınızı dinç hale getirebilirsiniz. Pilates halkası egzersizleri ile spor yaşamınıza yeni ve eğlenceli bir soluk getirmek isterseniz yazımızın devamına göz atabilirsiniz.

Egzersizleri gerçekleştirirken sırtınızın dik olmasına ve düzenli soluk alıp vermeye dikkat edin.

İlk egzersizimize başlarken iki elinizi yere paralel olarak karşıya uzatın. Ellerinizle pilates halkasının tutamaçlarını kavrayın. Ellerinizle pilates halkasını sıkın, daha sonra serbest bırakın. Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set halinde uygulayın ve set arasında 30 saniye dinlenin.

İkinci hareketimizde pilates halkasını, eliniz ile kalçanızın biraz üzerindeki kısmın arasında kalacak şekilde konumlandırın. Eliniz ile pilates halkasını sıkın, ardından serbest bırakın. Aynı hareketi diğer eliniz için de uygulayın. Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set halinde uygulayın ve set arasında 30 saniye dinlenin. Dinlenirken su içmeyi unutmayın.

Üçüncü hareketimizi gerçekleştirmek için yoga matına uzanın. Bacaklarınızı yukarı kaldırın. Dizlerinizi, bacaklarınızla 90 derecelik açı yapacak biçimde konumlandırın. Pilates halkasını, baldırlarınızın arasına yerleştirin. Bacaklarınızla pilates çemberini sıkın, ardından serbest bırakın. Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set halinde uygulayın ve set arasında 30 saniye dinlenin. Dilerseniz set arasında ayağa kalkıp vücudunuzu esnetebilirsiniz.

Dördüncü egzersiz için ayağa kalkın. Kollarınızı başınızın üzerine kaldırın. Pilates çemberini ellerinizin arasına alın. Kollarınızın hafifçe kıvrık olmasına dikkat ederek pilates halkasını sıkın, ardından serbest bırakın. Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set halinde uygulayın ve set arasında 30 saniye dinlenin. Set arasında su içebilir ve nefesinizi kontrol edebilirsiniz.

Beşinci hareketi gerçekleştirmek için pilates çemberinin tutamaçlarından birini, boynunuzla omzunuz arasına yerleştirin. Elinizi diğer tutamacın üzerine koyarak pilates çemberini sıkın, ardından serbest bırakın. Aynı hareketi diğer tarafınız için de uygulayın. Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set halinde uygulayın ve set arasında 30 saniye dinlenin.

Altıncı hareketimiz için tekrar yoga matına uzanın. Bacaklarınızı gergin biçimde yukarıya kaldırın. Pilates halkasını baldır seviyesinde bacaklarınızın arasına sıkıştırın. Avuç içleriniz yere bakacak şekilde ellerinizi zemine yerleştirerek güç alın. Bacaklarınızla pilates halkasını sıkın, ardından serbest bırakın. Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set halinde uygulayın ve set arasında 30 saniye dinlenin. Set arasında su tüketmeyi unutmayın.

Son hareketimiz için yüzünüz yere bakacak şekilde yoga matına uzanın. Başınızı ellerinizin üzerine yerleştirin. Bacaklarınızı gergin biçimde yerden kaldırın. Pilates halkasını baldır seviyesinde bacaklarınızın arasına yerleştirin. Pilates halkasını bacaklarınızla sıkın, ardından serbest bırakın. Bu egzersizi 15 tekrarlı 2 set halinde uygulayın ve set arasında 30 saniye dinlenin.

Etkili sonuçlar elde etmek için egzersizleri düzenli uygulamaya özen gösterin.

Mutlu ve spor dolu günler dileriz.