Protein Kaynağı: Karabuğday Salatası

Pratik yapımı sayesinde kendinize, protein deposu bir öğün olarak karabuğday salatası hazırlamak ister misiniz? Tıpkı kinoa gibi, bol protein ve düşük yağ oranına sahip bir tohum olan karabuğdayın en belirgin özelliklerinden biri tok tutmasıdır. Gündelik hayatınızda sağlıklı ve hızlıca hazırlayabileceğiniz bir öğün olarak karabuğday salatası tarifimizi merak ediyorsanız, yazımızın devamına göz atabilirsiniz. 🙂

Malzemeler

  • 1 su bardağı karabuğday
  •  1,5 su bardağı su (haşlamak için)
  • Fesleğen
  • Brokoli
  • Domates

Sos

  • Nar Ekşisi
  • Zeytinyağı
  • Tuz

Hazırlanışı

Karabuğdağı alın ve yıkayın. Süzgeç yardımıyla süzün. Haşlamak için tencere koyun ve üzerine su ekleyin. Yaklaşık 12 -13 dakika kadar pişirin.

Domatesleri ve fesleğeni  yıkadıktan sonra bıçak yardımıyla kesme tahtanızda doğramaya başlayın.

Brokolinizi yıkayın ve bir yandan haşlamaya başlayın. Kenara ayırdığınız karabuğdayları kaseye alın ve diğer malzemeleri de bu kaseye ekleyip iyice karıştırın. Salata sosunu, salatanıza aroma katmak için dökün ve tekrar karıştırdıktan sonra servis edin.

Afiyet olsun! 🙂