Sağlıklı Beslenmenin En Tatlı Yolu: Üzümlü Chia Pudingi

Güney Amerika kökenli chia tohumu; kolay sindirilebilmesi, antioksidan ve lif bakımından zengin olmasıyla son yıllarda sağlıklı beslenme trendlerinin vazgeçilmez parçası haline geldi.  Bu yazımızda, özellikle kahvaltılarda kullanmaya alışık olduğumuz chia tohumu ile harika ve sağlıklı bir puding yapmanızı sağlayacak tarifimizi sizlerle paylaşıyoruz.

Malzemeler

  • 2 yemek kaşığı chia tohumu
  • 1 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 1 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı kırmızı üzüm

Hazırlanışı

Yoğurt, bal ve sütü blender ile pürüzsüz kıvama gelene kadar karıştırın.

Karışımı hazırlama kasesine alın. Üzerine chia tohumu ekleyin, karıştırın.

Kasenin üzerine streç film kapatarak buzdolabında soğumaya bırakın. 1 saat sonra pudingi tekrar karıştırın ve 3 saat daha buzdolabında bekletin.

Üzümleri, doğrayıcı yardımıyla küçük parçalara ayırın.

Pudingi kaselere aktarın. Üzerine üzümleri ilave edin. Dilerseniz badem ekleyerek süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun!