Kahve içmenin sayısız yararı olduğu bilinse de, bunlara bir yenisi daha eklendi. Yapılan son araştırmalara göre kilo kaybına yardımcı olduğu da ortaya çıktı.

 

Daha iyi ve sağlıklı bir spor için kaslarınıza yüksek miktarda oksijen gitmelidir. Spordan hem önce hem de sonra içilen kahve, yağ yakımını hızlandırıyor ve kan dolaşımının daha iyi olmasını sağlıyor. Spor yapmadan 30-35 dakika önce içilen kahve ayrıca egzersizlerde daha çok kalori yakmanızı sağlıyor. Kalorisinin düşük olması da kilo alımınıza yol açmıyor. Yapılan araştırmalarda kahve içildikten sonraki 75 dakika boyunca kan dolaşımının yüzde 30 daha hızlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kafein maddesinin kasları koruduğu ortaya çıkmış, vücudun yaşlanmasıyla kas gücünü kaybetmesi kahve içenlerde daha yavaş gerçekleştiği görülmüştür.

 

Spor ağrılarını önlüyor

Yoğun egzersizlerden önce içilen 2-3 bardak şekersiz kahvenin, spor ağrılarını azalttığı ve ağrıları önlediği bilmektedir.

 

Unutmayın!

  • Kahve tüketiminde aşırıya kaçmak vücudunuza yarar değil zarar verir.
  • Kahvenizi sağlıklı besinlerle birleştirin. Kahve kreması ve şeker kullanmak yerine, tarçın ve badem sütü tercih edebilirsiniz.
  • Yatmadan en az 4 saat öncesinde kahve tüketiminizi durdurun. Geç saatlerde kahve tüketimi uykusuzluk sorunu yaşamanıza sebep olabilir.

 

Yazımız bilgilendirme amaçlıdır, her zaman doktorunuza danışmanızı tavsiye ederiz.