Yoga Blokları İle Egzersizin En Kolay Hali

Yoga, hem çeşitli pozlarıyla vücudumuzu esneten hem de denge kabiliyetini artıran bir aktivite türüdür. Aynı zamanda meditasyon ve rahatlatan nefes çalışmalarıyla stresimizi azaltmak için en büyük yardımcılarımızdan biridir. Araştırmalara göre günde 15 – 30 dakika arası yoga yapmak stres hormonunun salgılanmasını azaltarak hayata daha huzurlu bakmamızı sağlıyor. İçerisinde iki blok ve bir kemer bulunduran yoga seti ile evde kolayca yapabileceğiniz egzersizleri sizler için bir araya getirdik.

Egzersiz 1

Yere sırt üstü uzanın ve üst bacaklarınızın arasına bloğu yerleştirin. Bacaklarınızı havaya kaldırın ve gövdenizle 90 derecelik bir açı oluşturun. 30 saniye boyunca pozda kalmaya çalışın.

Egzersiz 2

Bloğun kenarına oturarak ayaklarınızı uzatın. Sağ ayağınızın altına diğer bir bloğu yerleştirin. Sağ elinizle sol ayak bileğinizi tutun.  Bu esnada yere koymuş olduğunuz sol kolunuzdan destek alabilirsiniz. Tarafları değiştirerek 30 saniye boyunca tekrar edebilirsiniz.

Egzersiz 3

Yere sırt üstü uzanarak iki ayağınızın arasına bloğu yerleştirin. Bacaklarınız gövdenizle 90 derecelik açı oluşturduktan sonra karnınızı sıkın. Ellerinizi iki yana açarak zeminle temas etmesini sağlayın. Bacaklarınızı aşağı yukarı hareket ettirebilirsiniz.

Egzersiz 4

Yüz üstü uzanarak göğsünüzle paralel olacak şekilde bloğu yerleştirin. Ellerinizi bloğun üstüne koyarak şınav pozisyonuna geçin. Bloktan aldığınız destek sayesinde hareketi daha kolay gerçekleştirebilirsiniz.

Egzersiz 5

Bloğu yere yerleştirin. Sağ ayağınızla üstüne çıkarak sol dizinizi kendinize çekin. Sonrasında sol bacağınızı arkaya uzatın. Bu hareketi yaparken dengenizi sağlamak için duvardan destek alabilirsiniz. Hareketi 30 saniye boyunca tekrarlayarak ayak değiştirebilirsiniz.

Egzersiz 6

Bloğu iki elinizin arasına sıkıştırın ve baskı uygulayın. Bu esnada kollarını ileri geri hareket ettirerek göğüs ve kol kaslarınızı çalıştırabilirsiniz.

Egzersiz 7

Bacaklarınızı V şeklinde açarak yere oturun. İki elinizin arasına bloğu alarak kollarınızı havaya kaldırın. Vücudunuzu öne eğerek yer ile paralel açı oluşturarak öne doğru esnemeye çalışın.

Spor dolu, sağlıklı günler dileriz.